وبلاگ

روش های مختلف تولید برق

نیروگاه برق آبی چگونه جمع آوری یا ایجاد می شود؟

. انرژی حاصل از بخار باعث چرخش یک توربین می شود که به نوبه خود یک ژنراتور را می چرخاند و باعث ایجاد برق می شود. حرکت بخار باعث تولید انرژی جنبشی ، یعنی انرژی اجسام متحرک می شود. این انرژی را از ریزش آب نیز دریافت می کنید. مستقیماً با سرعت بدن در حال حرکت متناسب است – هرچه سریعتر حرکت کند ، انرژی بیشتری نیز خواهد داشت. وقتی انرژی جنبشی سیم پیچ های مس (یا سیم) را درون توربین می چرخاند ، برق تولید می شود.

دیناموس و ژنراتورها

قسمت اصلی اکثر نیروگاه های الکتریکی ژنراتور است ، دستگاهی که حرکت چرخشی را به برق تبدیل می کند. در داخل ژنراتور ، سیم پیچ های مسی در داخل یک میدان مغناطیسی قوی می چرخند. با حرکت سیم پیچ ها ، میدان مغناطیسی جریان برق متناوب (AC) را در داخل سیم ایجاد می کند. منبع حرکت چرخشی ، خواه آسیاب بادی ، توربین یا موتور دیزل ، اهمیتی ندارد. فقط باید آنقدر قوی باشد که ژنراتور را بچرخاند. دینامو ، “پسر عموی” ژنراتور ، تقریباً به همین روش کار می کند. با این حال ، جریان مستقیم (DC) تولید می کند.

برق از استیم

یک نیروگاه بخار (یا ژنراتور) با سوزاندن سوخت ، از جمله زیست توده ، زغال سنگ یا نفت ، برق تولید می کند. بخار تولید شده از فرآیند به توربین منتقل می شود. آرماتور مس (سیم) در ژنراتور با چرخش توربین می چرخد و جریان الکتریکی تولید می کند. یک نمونه از نیروگاه های بخار نیروگاه Big Bend است که در تامپا ، فلوریدا واقع شده است.

برق آبی: در حال سقوط آب

الکتریکی که از آب تولید می شود ، برق آبی نامیده می شود. افتادن آب باعث چرخش پره های یک توربین آبی می شود ، که به نوبه خود آرماتور مس را در داخل ژنراتور الکتریکی حرکت می دهد تا برق تولید کند. نمونه ای از نیروگاه برق آبی سد Great Hoover (واقع در نزدیکی لاس وگاس ، ایالات متحده) است. این مجموعاً ۱۹ توربین دارد که برق کافی برای تأمین سالانه بیش از ۱.۳ میلیون نفر تولید می کنند.

 

آسیابهای بادی: انرژی حاصل از باد

یک نیروگاه بادی پره های توربین را می چرخاند ، که آرماتور مسی (که درون ژنراتور قرار دارد) را برای تولید برق حرکت می دهد. در گذشته از آسیابهای بادی برای چرخاندن چرخهای آسیابهای متصل استفاده می شده است. آسیاب های بادی مدرن انرژی مکانیکی (حاصل از حرکت) را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. یک نمونه از نیروگاه های برق بادی ، نیروگاه بادی ۱۰۷ مگا وات (MW) است که در نزدیکی دریاچه بنتون ، مینه سوتا واقع شده است.

Wyatt Whelan, left, and Eric Roberts, both PosiGen install supervisors, move a photovoltaic (PV) panel to a roof May 11, 2018, in the Dover Family Housing community at Dover Air Force Base, Del. Depending on the size of the housing unit, installation of the PV panels generally takes three to five days. (U.S. Air Force photo by Roland Balik)

انرژی خورشیدی: انرژی حاصل از آفتاب

سلول های فتوولتائیک از انرژی نور خورشید برای تولید برق استفاده می کنند. جریان مستقیم (DC) از صفحات خورشیدی ساکن (که از سلول های فتوولتائیک تشکیل شده اند) تولید می شود و معمولاً برای کاربردهای محلی ، از جمله راه اندازی پمپ های آبیاری در مقیاس کوچک یا شارژ دستگاه های باتری استفاده می شود. نیروگاه های خورشیدی در مقیاس تجاری با افزایش قیمت سوخت های فسیلی به طور مداوم محبوبیت پیدا می کنند. آنها با به دام انداختن انرژی خورشید از طریق بازتابنده های بزرگ عمل می کنند. انرژی به دام افتاده سپس به گیرنده هایی هدایت می شود که با استفاده از توربین های گازی یا بخار از فن آوری های مختلفی برای تولید برق استفاده می کنند. نیروگاه نلیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی در آمریکای شمالی است. این پایگاه در پایگاه نیروی هوایی نلیس در شهرستان کلارک ، نوادا ، نزدیک لاس وگاس قرار دارد. این گیاه بیش از ۷۰ ساخته شده است ،

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image