دسته‌بندی نشده

منبع تغذیه رایانه

منبع تغذیه رایانه جریان متناوب را از پریزهای برق منزل به جریان مستقیمی که کامپیوتر شما از آن استفاده می کند تبدیل می کنند. آنها همچنین به اجزای مختلف رایانه مانند دیسک سخت ، فن و درایو نوری نیرو می دهند.

منابع تغذیه ATX با مادربردهای ATX کار می کنند

منبع تغذیه ATX با مادربردها و قاب های رایانه ای ATX متناسب است . آنها می توانند ۳۰۰ وات نیرو یا بیشتر تأمین کنند. برخلاف منبع تغذیه قدیمی کامپیوتر ، آنها به جای سوئیچ فیزیکی دارای یک سوئیچ نرم هستند که امکان روشن و خاموش شدن آنها از طریق نرم افزار را فراهم می کند. اکثر مدل ها دارای اتصالات SATA برای تأمین انرژی درایوهای سخت و درایوهای نوری هستند. آنها از یک اتصال دهنده ۲۰ پین استفاده می کنند.

منابع تغذیه ATX12V از یک اتصال ۴ پین برای پردازنده استفاده می کنند

منبع تغذیه ATX12V تقریباً مشابه منبعهای ATX به نظر می رسد ، اما اتصالات برق متفاوتی دارند. در مدلهای ATX12V v1.0 از اتصال اصلی ۲۰ پین ، اتصال ۱۲ ولت ۴ پین برای پردازنده و اتصال کمکی ۶ پین استفاده شده است. در منابع تغذیه ATX12V v2.0 از کانکتور اصلی ۲۴ پین و کانکتور ۴ پین برای پردازنده استفاده شده است. این منابع تغذیه رایج ترین رایانه های مدرن هستند.

منابع تغذیه فعال و غیرفعال PFC به شما کمک می کنند تا در هزینه های انرژی خود صرفه جویی کنید

منابع تغذیه تصحیح فاکتور (PFC) میزان توان راکتیو رایانه شما را کاهش می دهد. اجزای رایانه شما نمی توانند از توان راکتیو استفاده کنند ، اما شرکت های انرژی هنوز بابت آن هزینه را از شما می گیرند. منابع تغذیه فعال PFC از مدارهای الکترونیکی استفاده می کنند ، در حالی که مدارهای غیرفعال PFC از سلف ها و خازن ها استفاده می کنند. هر دو مکانیزم PFC همچنین انرژی را با کارایی بیشتری بین اجزای رایانه شما توزیع می کنند.

منابع تغذیه غیر مدولار در برابر تمام مدولار و نیمه مدولار

منبع تغذیه غیر مدولار به طور کلی ارزان تر است و چندین کابل لحیم شده به همان صفحه مدار دارند. این نوع ساخت و ساز ممکن است مانع جریان هوا شود و باعث گرم شدن بیش از حد داخل قاب کامپیوتر شود . اگر کیس کامپیوتر شما دارای پنجره باشد ممکن است PSU های غیر مدولار نیز ناخوشایند به نظر برسند. منبع تغذیه نیمه ماژولار دارای کابل های سخت افزاری کمتری هستند ، بنابراین باعث می شود که از گرم شدن کمتری جلوگیری کنند و اجزای کامپیوتر آسیب نبیند. منبع تغذیه مدولار فاقد کابل سخت گیر است ، بنابراین می توانید انتخاب کنید کدام یک را متصل کنید. آنها گران تر از انواع دیگر هستند.

منابع تغذیه اضافی از توقف زمان جلوگیری می کنند

یک سیستم منبع تغذیه اضافی به کامپیوتر شما اجازه می دهد تا از دو یا چند منبع تغذیه استفاده کند. هر منبع تغذیه این توانایی را دارد که کل کامپیوتر را به تنهایی تأمین کند. اگر یکی از آنها کار نکند ، رایانه شخصی به حالت عادی ادامه خواهد یافت. این زمان خرابی را به حداقل می رساند و از آسیب رسیدن به قطعات داخلی رایانه جلوگیری می کند. منابع تغذیه اضافی برای امکانات مرکز داده و محیط های کاری ، که در آنها زمان کار ضروری است ، مناسب هستند.

اضافه ولتاژ و حفاظت از جریان اضافی از کامپیوتر شما در برابر آسیب محافظت می کند

بسیاری از منابع تغذیه رایانه ای با کیفیت از مکانیسم های محافظتی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اجزای رایانه شما استفاده می کنند. اگر بیش از حد مجاز ولتاژ باشد ، حفاظت از ولتاژ اضافی خاموش می شود. از طرف دیگر ، در صورت وجود جریان بیش از حد ، حفاظت از جریان اضافی باعث خاموش شدن PCU می شود.

منابع تغذیه رایانه برق متناوب (AC) را از پریز دیواری شما به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کنند ، نوعی از برق کامپیوتر شماست. آنها تمام قسمتهای دیگر رایانه را با اتصالات اختصاصی تأمین می کنند که نیاز به پریزهای اضافی را محدود می کند. منبع تغذیه ATX دارای یک اتصال ۲۰ پین است ، در حالی که نسخه های ATX12V دارای یک اتصال برق ۲۴ پین برای نصب مادربردهای سازگار است. مادربردهای ATX12V دارای ریل دوگانه ۱۲ ولت هستند که برای ایمنی بیشتر ، آمپراژ را تقسیم می کنند. منابع تغذیه کوچکتر در موارد کوچک لپ تاپ فضای کمی را اشغال می کنند. بسیاری از مدل های واحد منبع تغذیه (PSU) دارای گواهینامه ۸۰ PLUS® برای اطمینان از بهره وری بهینه انرژی هستند.

PSU مناسب عملکرد رایانه شما را بهبود می بخشد

هنگام کنار هم قرار دادن منابع تغذیه سرور ، نیازهای رایانه های شخصی متصل به سیستم را در نظر بگیرید. وات کامپیوتر باید برابر یا بیشتر از مقدار انرژی مورد نیاز تمام اجزای رایانه شما باشد و برای محاسبه این مقدار می توانید از ابزارهای آنلاین ساده استفاده کنید. شما فقط باید مدل CPU ، GPU ، مادربرد و سایر لوازم جانبی رایانه را وارد کنید، و این ابزارها به طور خودکار حداقل وات مورد نیاز شما را محاسبه می کنند. استفاده از منبع تغذیه رایانه با وات کمی بالاتر از حد لازم باعث محافظت از قطعات شما می شود. PSU با کمتر از حداکثر ظرفیت کار می کند ، که می تواند از گرم شدن بیش از حد داخل قاب کامپیوتر جلوگیری کند. منابع تغذیه با قدرت بالاتر رایانه به شما امکان می دهد در آینده پردازنده یا پردازنده گرافیکی خود را بدون نگرانی در مورد مصرف برق ارتقا دهید. PSU فقط مقدار برق مصرفی اجزای رایانه شما را مصرف می کند ، بنابراین حتی اگر مدلی با وات بالاتر انتخاب کنید دیگر نگران قبض های برق نخواهید بود. اگر بودجه محدودی دارید ، منبع تغذیه نوسازی شده را انتخاب کنید که عملکرد مشابه یک منبع تغذیه کاملاً جدید را با قیمت پایین تر فراهم کند.

۸۰ منبع تغذیه PLUS بهره وری بهینه از انرژی را فراهم می کنند

بسیاری از منابع تغذیه دارای گواهینامه ۸۰ PLUS هستند که بازده انرژی آنها را طبقه بندی می کند. PSU های دارای گواهینامه استاندارد ۸۰ PLUS 80٪ کارایی در بارهای ۲۰٪ ، ۵۰٪ و ۱۰۰٪ را ارائه می دهند. همچنین منابع تغذیه برنز ، نقره ، طلا ، پلاتین و تیتانیوم ۸۰ PLUS با بهره وری انرژی بالاتر از گزینه های استاندارد ۸۰ PLUS وجود دارد. این به حداکثر رساندن بازده حتی در شرایط پر بار کمک می کند.

منابع تغذیه ATX درایوهای ذخیره سازی را متصل می کند

منبع تغذیه رایانه ای ATX دارای یک اتصال اصلی ۲۰ پین و اتصالات SATA برای درایوهای ذخیره سازی است که به منبع تغذیه خارجی نیاز دارند. PSU های ATX12V دارای یک کانکتور اصلی ۲۴ پین هستند و به اتصال برق کمکی نیازی ندارند. این استاندارد PSU از ریل های دوگانه ۱۲ ولت پشتیبانی می کند تا اجزای مدرن کامپیوتر را با خیال راحت و موثر تأمین کند. منبع تغذیه EPS12V از اتصال ۸ پین برای اتصال مستقیم به پردازنده استفاده می کند. بسیاری از سرورها یا رایانه های رومیزی سطح بالا از این منابع تغذیه برای گزینه های کارآمد انرژی استفاده می کنند. منبع تغذیه کوچکتر نیز وجود دارد که به راحتی در قاب های لپ تاپ جای می گیرد.

منبع تغذیه مدولار انعطاف پذیری را ارائه می دهد

بسیاری از PSU ها دارای کابل های سخت افزاری هستند تا تمام لوازم جانبی پردازنده را تأمین کنند . منابع تغذیه مدولار کامپیوتر ، انعطاف پذیری را ارائه می دهند ، زیرا به شما امکان می دهد در صورت لزوم کابل ها را اضافه یا حذف کنید. حذف کابل های غیرضروری باعث می شود جریان هوا در داخل کیس کامپیوتر برای محافظت در برابر گرمای بیش از حد مناسب باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image