تابلو برق

تابلو برق به قطعه گفته می شود که تجهیزات تابلو برق در آن نصب می شود. تجهیزات تابلو برق به مجموعه از تجهیزات الکتریکی بهم پیوسته که در کنار هم کار میکنند برای تحقق هدف مشخصی تجهیزات تابلو برق گفته می شود. از تجهیزات الکتریکی برای کاهش خطرات برق استفاده می شود.

 یکی از پیش نیازهای شروع کار با تابلو برق شناخت کامل قطعات مورد استفاده در تابلو می باشد. در این مقاله به بررسی کامل تمام تجهیزات تابلو برق پرداخته، برای خرید تجهیزات تابلو برق این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید تا با اطلاعات کافی قطعه مورد نظر خود را خریداری نمایید. در هر زمان که نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با مشاورین ما تماس بگرید، سوالات خود را مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

انواع تجهیزات تابلو برق صنعتی

  • ترمینال صنعتی

در تابلو برق برای بر قرار ارتباط بین اجزای داخلی قطعات خارجی از ترمینال استفاده می شود که انواع ترمینال وجود دارد که بر اساس نیاز می توانید ترمینال مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. انواع ترمینال صنعتی: ترمینال باکس، ترمینال باکالیت، ترمینال تقسیم

  • شاسی طرح اشنایدر

  • سمافور یا ایندیکیتور

سمافور دارای یک قاب مربعی یا دایره ای می باشد که که یک نوشته داخل آن قرار دارد. بر اساس نیاز می توانید از شکل دایره یا مربع استفاده نمایید. ایندیکتور با جابه جایی و چرخش خطی که دارا می باشد نشان از تغییر وضعیت درتجهیزات را نشان میدهد. دارای سه موقعیت نمایش، حالت قطع کلید، اتصال به زمین را میتوانید در سمفور مشاهده نمایید.

  • وایرشو و سرسیم

برای اتصال سیم در یک سلول ترمینال از وایرشو و سرسیم استفاده می شود. برای اتصال دو کابل یا سیم به یکدیگر یا سیم به هادی از وایرشو و سرسیم استفاده می شود. دارای نصب سریع می باشد. انواع وایرشو و سرسیم موجود می باشد که متناسب با نیاز خود میتوانید آن را خریداری نمایید.

  • میکروسوئیچ

میکرو سوئیچ ها کلیدهایی هستند که برای کار با سرعت بالا به نیروی بسیار کمی نیاز دارند. آنها بسیار قابل اعتماد، سریع و کارآمد برای استفاده هستند. میکرو سوئیچ به عنوان سوئیچ مینیاتوری نیز شناخته می شود. میکرو سوئیچ‌ها در بسیاری از برنامه‌های هوشمند مدرن استفاده می‌شوند که بدون آن‌ها لوازم هوشمند امکان‌پذیر نیست.

میکرو سوئیچ یک نوع از ابزارهای کلیدزنی در صنعت برق به شمار می رود و کاربردهای بسیار متنوعی در صنعت برق دارند به طوری که ما همه روزه از قطعاتی استفاده می کنیم که میکروسوئیچ در آنها به کار گرفته شده اند. میکروسوئیچ ها در طیف وسیعی از مصارف برق صنعتی در تنظیمات مختلف سوئیچ، مصالح خانه سازی، عملگرها و ... کاربرد دارند. نام دیگر آن "کلید مینیاتوری ضربه ای سریع" است.

عملکرد میکرو سوئیچ کار اصلی روشن یا خاموش کردن جریان الکتریسیته در یک مدار الکتریکی است. این دستگاه ها در انواع تجهیزات از لوازم آشپزخانه گرفته تا ماشین آلات صنعتی پیچیده کاربرد دارند. کمی پس زمینه روی دستگاه به توضیح نحوه عملکرد آن کمک می کند.

میکروسوئیچ
  • مقره تابلویی

در زبان ساده مقره به یک نوع عایق الکتریکی گفته می شود که از آن در صنعت برق برای اتصال انواع کابل یا برج انتقال استفاده می شود. در واقع این سیستم یک مسیر مقاومتی قدرتمند است که عملا مانع عبور جریان های ناخواسته به زمین می شود. به همین دلیل است که به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در سیستم های پرقدرت همچون تابلو برق به ویژه تابلو برق های فشار قوی محسوب می شود.

در خطوط انتقال نیرو به اماکن مختلف عمدتا نیاز است تمامی سیستم های هادی تحت ولتاژ به گونه ای از برج های انتقال مستقل و ایزوله شوند. از طرفی هم تمامی سیم های معلق در هوا که به عنوان سیم های انتقال قدرت انرژی شناخته می شود. در تمامی مواقع به جز زمانی که به منازل مسکونی متصل می گردند در هوای اطراف برهنه هستند. از این رو نیاز است برای اتصال سیم های برهنه و ایزوله به کابل های برق یا تیربرق ها از پایه عایقی قدرتمندی همچون مقره ها استفاده شود تا در کنار تحمل وزن و سنگینی سیم ها و کابل های مختلف، موجبات هدایت آن ها به خطوط انتقال و توزیع انرژی را فراهم کند. عمدتا محل قرار گیری این نوع سامانه های انتقال و توزیع، مابین دکل و هادی های حامل جریان برق می باشد.

انواع مقره های تابلویی وجود دارد که بر اساس کاریی که میخواید انجام دهید میتوانید نوع مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در زمان خرید مقره توجه کنید که ترکی بر روی آن وجود نداشته باشد.

مقره تابلویی اتکائی نیروی وارده نباید از ۵۰% نیرو تحملش بیشتر شود. انتخاب نوع مقره بر اساس وزن شینه و فشار قوی و ضعیف بودن آن می باشد.

  • فن و فیلتر تابلو برق

فن و فیلتر  هوای گرم را در داخل محفظه با هوای بیرون فیلتر شده خنک تر جابجا کنند. فن های فیلتر در درجه بندی های مختلف ولتاژ موجود هستند. فیلترهای مختلفی نیز در دسترس هستند. برای خرید فن و فیلتر ابتدا ابعاد مورد نیاز خود را به دست بیارید و سپس اقدام به خرید نمایید.

اهمیت اتلاف گرما

اتلاف گرما از کابینت ها یا محفظه های برق عامل مهمی است که در طراحی تابلو برق باید در نظر گرفته شود و مناسب ترین نوع تهویه برای این منظور اغلب در بین کارشناسان فنی بحث می شود.

آنچه واضح است این است که شما باید میزان جریان هوای مورد نیاز را بر اساس نوع محفظه الکتریکی ، شرایط محیطی که در آن قرار دارد و البته گرمای تولید شده در داخل محفظه تعیین کنید.

نصب فن

تئوری های زیادی و همچنین نظرات متضادی در مورد نوع جریان هوای مورد نیاز برای ایجاد اتلاف حرارت مناسب وجود دارد. این منجر به این نتیجه می شود که راه حل کاملی برای همه الزامات جریان هوا وجود ندارد و بنابراین بهتر است هر برنامه را جداگانه در نظر بگیرید.

تهویه طبیعی ، تهویه اجباری ، نصب موازی یا درون خطی از جمله کاربردهای خنک کننده و روش های نصب مورد استفاده هستند.

نصب فن فیلتر

دیدگاه‌های زیادی در مورد اینکه کدام پیکربندی سیستم جریان هوا برای دستیابی به اتلاف گرما مناسب است، وجود دارد، و به ناچار، هیچ راه‌حل جریان هوای کاملی وجود ندارد که تمام شرایط اتلاف گرما را برآورده کند، بنابراین بهتر است هر کاربرد را جداگانه در نظر بگیرید.

تهویه طبیعی، تهویه اجباری، نصب موازی یا درون خطی از جمله روش های تهویه و نصب مورد استفاده است.

خرید تجهیزات تابلو برق

برای خرید تجهیزات تابلو برق می توانید به سلام صنعت مراجعه کنید، سلام صنعت بزرگترین و قدیمی ترین فروشگاه عرضه کننده تجهیزات اورجینال با قیمت تضمینی می باشد. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با مشاورین ما صحبت کنید.

برای استعلام قیمت تجهیزات تابلو برق نیز می توانید با شماره های درج شده با مشاورین سلام صنعت تماس بگیرید.