وبلاگ

بررسی فن تابلویی

فن های خنک کننده به عنوان فن تابلویی نیز شناخته می شوند، آن ها یک راه حل ایده آل برای کاربردهایی هستند که نیاز به کارایی بالا و عملکرد بی صدا دارند. فن های خنک کننده با مکیدن هوای سرد در دریچه پایینی کار می کنند و در نتیجه با بالا رفتن گرما متوجه هوای گرم از دریچه بالا می شوند.

استفاده از فن خنک کننده

استفاده از فن خنک کننده یا فن تابلویی شامل واحدهای متراکم، فرآیندها و تهویه عمومی، تهویه ریخته گری، تهویه انبار، تهویه کارخانه و موارد دیگر است.در صورت استفاده از سرمایش یک فن خنک کننده، به طور کلی هنگام افزایش دما روشن می شود و برای کاهش دما، ترموستات در یک فن خنک کننده به طور کلی در موقعیت باز سیم کشی می شود. در مورد کاربرد گرمایشی یک فن خنک کننده، عموماً هنگامی که درجه حرارت به یک نقطه خاص کاهش می یابد روشن می شود و برای افزایش دما، ترموستات در یک فن خنک کننده به طور کلی در یک موقعیت بسته سیم کشی می شود. در اینجا، ترموستات محفظه با یک دستگاه گرمایش یا سرمایش کار می کند تا دمای کار ایمن را در داخل محفظه برای محافظت در برابر تراکم، رطوبت و یخبندان حفظ کند. می توان آن ها را پس از برنامه، به طور معمول باز یا بسته کرد.

ترموستات محفظه به طور کلی به PLC متصل نیست، اما گاهی اوقات می تواند به عنوان زنگ هشدار دمای داخلی محفظه نمایش داده شود. در این سناریو، ترموستات محفظه مستقیماً با فن خنک کننده درها متصل می شود و مستقل از PLC سوئیچ می کند.

مزایای فن خنک کننده

فن های خنک کننده مزایای مختلفی را با خود به همراه دارند. در زیر برخی از مزایای مهم آن ها را ذکر کرده ایم:

  • فن های خنک کننده مقرون به صرفه هستند.
  • آن ها جمع و جور هستند و بنابراین فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • فاقد CFC
  • فن های خنک کننده به راحتی قابل نصب هستند.
  • آن ها دما و رطوبت محفظه را تثبیت می کنند.
  • آن ها نیاز به هزینه های کم نگهداری دارند.
  • فن های خنک کننده در یک ناک اوت برقی استاندارد سوار می شوند.
  • از آسیب ناشی از گرما و ایجاد مزاحمت جلوگیری می کند.
  • فن خنک کننده ذرات گرد و غبار و فیلترها را از بین می برد.
  • آن ها با حفظ فشار مثبت در محفظه از آلودگی گرد و غبار و خاک جلوگیری می کنند.
  • این فن ها برای همه شرایط محیطی قابل استفاده هستند که شامل دمای بالای ۲۰۰ درجه فارنهایت است

اهمیت دفع گرما

اتلاف گرما از کابینت ها یا محفظه های برقی عامل مهمی است که باید در طراحی تابلو برق مورد توجه قرار گیرد و مناسب ترین نوع تهویه برای این منظور اغلب در بین متخصصان فنی مورد بحث قرار می گیرد. آنچه واضح است این است که شما باید میزان جریان هوا مورد نیاز را بر اساس نوع محفظه الکتریکی ، شرایط محیطی که در آن قرار دارد و البته گرمای تولید شده در محفظه تعیین کنید.

ویژگی های فن تابلویی

مقاوم در برابر محیط های سخت: این فن ها منحصراً از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند پلاستیک های مهندسی با تکنولوژی بالا، فایبرگلاس و فلزات تصفیه شده تشکیل شده اند که آن ها را برای استفاده در محیط های سخت بسیار مناسب می کند.

موجود در نسخه ECplus با مصرف انرژی بالا: صرفه جویی در مصرف انرژی با فناوری ECplus اختیاری. با ECplus ، می توانید کارایی را با عملکرد و قابلیت اطمینان بالا ترکیب کنید.

همه کاره: با توجه به طیف وسیع محصول و گزینه های نصب آسان آن، این نوع فن برای انواع برنامه های کاربردی مناسب است.

پیشنهاد سلام صنعت

فن تابلویی

فن تابلو برق صنعتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image