blog, اخبار, دسته‌بندی نشده

نحوه نصب ترموستات

نحوه نصب ترموستات

نحوه نصب ترموستات

تعویض ترموستات قدیمی و یا نصب جدید ترموستات می تواند تغییرات زیادی در قبض های انرژی شما در طول فصول متغیر ایجاد کند. این راهنما به شما نحوه تعویض ترموستات یا نحوه نصب ترموستات را برای اولین بار آموزش می دهد.

در ادامه این مقاله از سایت به بررسی نحوه نصب ترموستات خواهیم پرداخت اگر شما هم به این موصوع علاقه دارید در ادامه با سلام صنعت همراه باشید.

۱.برق سیستم HVAC را خاموش کنید

اولین قدم در نحوه نصب ترموستات این است که مطمئن شوید برق به ترموستات خاموش است.سیستم گرمایش و تهویه مطبوع خود را در صفحه اصلی سرویس خاموش کنید. قطع کننده مدار آن باید دارای برچسب واضح باشد.

نکته ایمنی: اطمینان حاصل کنید که یک ترموستات جدید روی مدارهایی که بیش از ولتاژ مشخص شده توسط سازنده هستند نصب نکنید. سیم کشی ترموستات با ولتاژ بالاتر به کنترل ها آسیب می رساند و ممکن است باعث ایجاد شوک یا خطر آتش سوزی شود. علاوه بر این ، سیم کشی کوتاه یا نادرست ترموستات به دستگاه آسیب می رساند و ممکن است باعث صدمه شخصی و/یا خسارت مالی شود.

۲.ترموستات موجود را بردارید

صفحه روکش ترموستات قدیمی را با پیچ گوشتی بردارید. پیچ های نصب ترموستات را باز کرده و بدنه ترموستات را بردارید.

۳.جدا و برچسب سیم

سیم ها را با استفاده از نوار ماسک برچسب گذاری کنید تا بتوانید محل اتصال ترمینال آنها را به خاطر بسپارید. هیچ کد رنگ استاندارد وجود ندارد ، بنابراین از کد حروف برای تشخیص سیم ها استفاده کنید. سیمها را جدا کنید. سیم ها را به دیوار بچسبانید یا دور مداد بپیچید تا از سر خوردن آنها به داخل حفره دیوار جلوگیری شود.

۴.در صورت نیاز C-Wire را نصب کنید

ترموستات های هوشمند می توانند تا پنج سیم ترموستات داشته باشند که همیشه شامل یک “سیم معمولی” یا سیم C هستند. سیم C بدون نیاز به روشن یا خاموش کردن سایر لوازم خانگی (مانند فن یا سرمایش) جریان مداوم برق را به ترموستات ارائه می دهد.

اگر ترموستات هوشمند را با ترموستات هوشمند دیگری جایگزین می کنید ، از قبل سیم C متصل به ترمینال C دارید. اگر به یک ترموستات هوشمند ارتقا می دهید ، باید سیم C را پیدا کرده و شناسایی کنید یا یک سیم C جدید نصب کنید.

حتی اگر ترموستات قدیمی شما از سیم C استفاده نمی کرد ، سیم C استفاده نشده ممکن است در دیوار پشت صفحه ترموستات قرار گیرد. برد کنترل HVAC خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سیم به ترمینال C آن متصل شده است یا خیر. صفحه کنترل HVAC معمولاً در نزدیکی سیستم گرمایش و تهویه مطبوع یا داخل پنل دسترسی کوره قرار دارد. اگر سیم C دارد ، انتهای دیگر سیم باید در دیوار باشد و می توانید از آن برای ترموستات هوشمند جدید خود استفاده کنید.

اگر سیم C وجود ندارد ، یکی از گزینه ها استفاده از کیت “add-a-wire” یا کیت افزایش دهنده قدرت است. برخی از مدل های ترموستات هوشمند ممکن است با این کیت و سایر قطعات ترموستات همراه باشند. دستورالعمل سازنده را برای نصب این دستگاه دنبال کنید کیت در برد کنترل HVAC.

راه دیگر استفاده از آداپتور ۲۴ ولت است که سیم C را فراهم می کند و به پریز برق نزدیک وصل می شود تا ترموستات شما تغذیه شود.

اگر برد کنترل HVAC شما دارای پایانه C خالی است ، همچنین می توانید سیم C را خودتان نصب کرده و از طریق دیوارها به ترموستات خود منتقل کنید. در صورت شک و تردید ، با برقکار تماس بگیرید تا سیم C را برای شما اضافه کند.

۵.پایه و سیم ترموستات جدید را نصب کنید

چه در حال یادگیری نحوه نصب ترموستات غیرقابل برنامه ریزی اولیه و چه نحوه نصب ترموستات هوشمند هستید ، مرحله بعدی عموماً یکسان است. البته ، پیروی از دستورالعمل های سازنده برای تفاوت های جزئی که از یک واحد به واحد دیگر وجود دارد ، همیشه مهم است.

با باز کردن پیچ های نصب پایه ترموستات موجود را بردارید. قسمت جلوی ترموستات جدید را از پایه جدا کنید. ابتدا با نصب پایه شروع کنید. سیمهای ولتاژ پایین را از طریق دهانه مشخص شده پایه ترموستات جدید عبور دهید.اگر ترموستات جدید شما خود تراز نیست ، از یک سطح کوچک برای اطمینان از تراز مناسب استفاده کنید.پایه ترموستات را با استفاده از پیچ های موجود در ترموستات روی دیوار نصب کنید.سیمهای ولتاژ پایین را به پایانه های پیچ مناسب در پایه ترموستات جدید وصل کنید. اگر اتصالات شما مطابقت ندارند ، با نمودار نصب در دفترچه راهنمای مالک ترموستات جدید مشورت کنید. اتصالات سیم شل شده را محکم کنید و از سالم بودن سیمها و روکش اطمینان حاصل کنید. باتری یا باتری ها را در بدن ترموستات (در صورت وجود) نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه و قطبیت باتری هر دو درست است.

نکته: هنگام خرید تعویض ترموستات منزل ، بسته را بررسی کنید تا مطمئن شوید با سیستم خانه شما سازگار است.

۶.ترموستات را سوار کرده و برق را بازیابی کنید

پایه ترموستات را با فشار ملایم سیم اضافی به داخل دیواره دیوار و اتصال سوراخ با یک ماده مقاوم در برابر آتش سوار کنید. عایق فایبر گلاس برای جلوگیری از تأثیر پیش نویس بر عملکرد ترموستات بسیار مناسب است.با استفاده از پیچ های موجود در ترموستات ، واحد کنترل را به پایه نصب کنید. پیچ ها را محکم محکم کنید. برق را به سیستم گرمایش/سرمایش بازگردانید ، سپس دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید تا حافظه برنامه پاک شود.

ترموستات را مطابق دستورالعمل سازنده برنامه ریزی کنید.

دستگاه را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که کوره و واحد تهویه مطبوع به درستی دوچرخه سواری می کنند.

۷.نکات سیم کشی ترموستات

نصب و راه اندازی برای سیستم های دو سیمه (فقط گرمایش یا فقط سرمایش) متفاوت است.اگر سیستم دو سیم دارید ، برای راهنمای نصب بیشتر به دفترچه راهنمای ارائه شده توسط سازنده مراجعه کنید. هر پایانه بلااستفاده را محکم محکم کنید. اگر سیستم شما بیش از دو سیم دارد ، نمودار نصب سازنده را برای تعیین اتصالات صحیح سیم دنبال کنید. نیازهای گرمایش و سرمایش از فصلی به فصل دیگر متفاوت است ، بنابراین برنامه ها را در صورت نیاز متناسب با سبک زندگی خود تنظیم کنید.

اگر بیش از یک سیستم گرمایش یا سرمایش دارید ، قرار دادن ترموستات قابل تنظیم بر روی هر کدام از آنها بازده انرژی بیشتری را تضمین می کند.

۸.نکاتی در مورد نصب ترموستات های قابل برنامه ریزی

بسیاری از مراحل مشابه نصب ترموستات هوشمند است ، اما مطمئن شوید که دستورالعمل سازنده را با دقت دنبال کنید.اکنون که نحوه تعویض ترموستات ویا نصب ترموستات حرفه ای را آموخته اید ، می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع ترموستات را نصب کنید. اگرچه نصب ترموستات قابل برنامه ریزی یا ترموستات هوشمند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است ، اما برای نصب انواع دستی نیز می توانید از مراحل بالا استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image