وبلاگ

تثبیت کننده ی ولتاژ چیست ؟

تثبیت کننده ولتاژ

یک تثبیت کننده ولتاژ یک وسیله الکتریکی است که برای تأمین ولتاژ ثابت ولتاژ به یک بار در پایانه های خروجی آن صرف نظر از هرگونه تغییر / نوسان در ورودی یعنی منبع ورودی استفاده می شود.هدف اصلی استابلایزر ولتاژ محافظت از وسایل برقی / الکترونیکی (به عنوان مثال – واحد تهویه مطبوع ، یخچال ، تلویزیون و غیره) از آسیب های احتمالی ناشی از افزایش ولتاژ / نوسانات ولتاژ ، بیش از ولتاژ و در شرایط ولتاژ است .

تثبیت کننده ولتاژ به عنوان AVR (تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک) نیز شناخته می شود. استفاده از تثبیت کننده ولتاژ فقط به تجهیزات خانه / دفتر محدود نمی شود که از خارج از کشور تغذیه می شوند. حتی کشتی هایی که دارای منبع تغذیه داخلی خود به شکل دیزل آلترناتور هستند ، به دلیل ایمنی تجهیزات خود به شدت به این AVR ها وابسته اند.

ما می توانیم انواع مختلفی از استابلایزر ولتاژ را در بازار مشاهده کنیم. تثبیت کننده های ولتاژ خودکار آنالوگ و دیجیتال از تولید کنندگان بسیاری در دسترس هستند. با تشکر از افزایش رقابت و افزایش آگاهی برای دستگاه های ایمنی. این تثبیت کننده های ولتاژ ممکن است به صورت نوع فاز (خروجی ۲۲۰-۲۳۰ ولت) یا سه فاز (خروجی ۳۸۰/۴۰۰ ولت) باشد. تنظیم خروجی تثبیت شده مورد نظر با استفاده از روش داخلی و بوست انجام می شود. تثبیت کننده های ولتاژ سه فاز در دو مدل مختلف یعنی مدل بار متعادل و مدل بار نامتعادل موجود است.

آنها در رده بندی های مختلف KVA و دامنه های مختلف نیز موجود هستند. یک تثبیت کننده ولتاژ با دامنه طبیعی می تواند ولتاژ خروجی تثبیت شده از ۲۰۰-۲۴۰ ولت با ۲۰-۳۵ ولت تقویت شده از یک منبع تغذیه ولتاژ ورودی از ۱۸۰ ولت تا ۲۷۰ ولت را تضمین کند. در حالی که ، یک تثبیت کننده ولتاژ با ولتاژ گسترده می تواند یک ولتاژ تثبیت شده از ۱۹۰-۲۴۰ ولت با یک فشار ۵۰-۵۵ ولت را از یک ولتاژ ورودی از ۱۴۰ ولت تا ۳۰۰ ولت تضمین کند.

آنها همچنین برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مانند تثبیت کننده ولتاژ اختصاصی برای واحدهای کوچک مانند تلویزیون ، یخچال ، اجاق های مایکروفر (مایکروویو) به یک واحد بزرگ برای لوازم خانگی در دسترس هستند.علاوه بر عملکرد اصلی تثبیت کننده ، استابلایزرهای ولتاژ کنونی دارای بسیاری از ویژگیهای اضافی مفید دیگر مانند حفاظت از اضافه بار ، سوئیچینگ ولتاژ صفر ، محافظت در برابر تغییر فرکانس ، صفحه نمایش قطع ولتاژ ، تأسیسات شروع و توقف خروجی ، شروع دستی یا خودکار ، قطع ولتاژ و غیره .

تثبیت کننده های ولتاژ دستگاه های بسیار کارآمد در مصرف انرژی هستند (با راندمان ۹۸-۹۵٪). آنها انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند که معمولاً ۲ تا ۵ درصد حداکثر بار را دارند.

چرا به تثبیت کننده های ولتاژ احتیاج داریم؟

کلیه دستگاههای برقی / الکترونیکی برای کار با حداکثر راندمان با منبع ولتاژ معمولی که به عنوان ولتاژ عملیاتی اسمی شناخته می شود ، طراحی و ساخته شده اند. بسته به محدوده عملیاتی ایمن طراحی شده ، محدوده کار (با راندمان بهینه) یک وسیله الکتریکی / الکترونیکی ممکن است به ۵ ± ، ۱۰ ± or یا بیشتر محدود شود.

با توجه به بسیاری از مسائل ، منبع ولتاژ ورودی که همیشه دریافت می کنیم در نتیجه نوسان دارد که منجر به ولتاژ ورودی دائماً متفاوت می شود. این ولتاژ متغیر عامل اصلی در کاهش راندمان دستگاه و همچنین افزایش میزان خرابی آن است.به یاد داشته باشید ، هیچ چیز برای یک منبع الکتریکی / الکترونیکی از منبع تغذیه فیلتر شده ، محافظت شده و پایدار مهم نیست. منبع تغذیه صحیح و تثبیت شده بسیار لازم است تا دستگاه عملکرد بهینه خود را به بهترین وجه انجام دهد.

این تثبیت کننده ولتاژ است که اطمینان حاصل می کند دستگاه بدون توجه به میزان نوسانات ، ولتاژ مورد نظر و تثبیت شده را دریافت می کند. بنابراین ، تثبیت کننده ولتاژ برای هر کسی که مایل به به دست آوردن عملکرد بهینه و محافظت از دستگاه های خود در برابر این نوسانات ولتاژ غیرقابل پیش بینی ، افزایش و سر و صدای موجود در منبع ، یک راه حل بسیار کارآمد است.

مانند UPS ، تثبیت کننده های ولتاژ نیز حفاظت از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی هستند. نوسانات ولتاژ صرف نظر از جایی که شما زندگی می کنید بسیار متداول است. ممکن است دلایل مختلفی برای نوسان ولتاژ از قبیل گسل های الکتریکی ، سیم کشی معیوب ، رعد و برق ، مدارهای کوتاه و غیره وجود داشته باشد .این نوسانات ممکن است به صورت ولتاژ بیش از حد یا تحت ولتاژ باشد.

اثر مداوم / تکرار بیش از حد ولتاژ در لوازم خانگی

  • ممکن است باعث آسیب دائمی دستگاه متصل شود.
  • ممکن است باعث ایجاد عایق سیم پیچ شود.
  • این ممکن است به اختلال غیر ضروری در بار منجر شود
  • ممکن است منجر به گرمای بیش از حد کابل یا دستگاه شود.
  • این ممکن است عمر مفید دستگاه را تخریب کند
  • تأثیر مداوم / عود مجدد تحت ولتاژ لوازم خانگی
  • این ممکن است به نقص تجهیزات منجر شود.
  • این ممکن است منجر به راندمان پایین دستگاه شود.
  • در برخی موارد دستگاه می تواند ساعات اضافی را برای انجام همان عملکرد به طول انجامد.
  • ممکن است عملکرد دستگاه را خراب کند.

این ممکن است دستگاه را به سمت جابجایی جریانهای بزرگ سوق دهد ، که این امر ممکن است باعث گرمای بیش از حد شود

چگونه یک تثبیت کننده ولتاژ کار می کند؟

کار اساسی یک تثبیت کننده ولتاژ انجام دو عملکرد ضروری یعنی عملکرد Buck و Boost است. عملکرد Buck و Boost چیزی نیست جز تنظیم ولتاژ ثابت از ولتاژ بیش از حد و تحت شرایط ولتاژ. این عملکرد Buck و Boost ممکن است به کمک کلیدهای انتخاب کننده یا به طور خودکار با کمک مدارهای الکترونیکی اضافی به صورت دستی انجام شود

در شرایط بیش از ولتاژ ، عملکرد باک کاهش لازم شدت ولتاژ را انجام می دهد. به طور مشابه ، در شرایط تحت ولتاژ عملکرد افزایش شدت ولتاژ را افزایش می دهد. ایده هر دو عملکرد به طور کلی ، حفظ ولتاژ یکسان است.تثبیت ولتاژ شامل اضافه یا تفریق ولتاژ از منبع ولتاژ اولیه است. برای انجام این کار ، تثبیت کننده های ولتاژ از ترانسفورماتوری استفاده می کنند که در پیکربندی های مختلف مورد نیاز به رله های سوئیچینگ متصل است.

تعداد کمی از تثبیت کننده های ولتاژ برای ارائه تصحیح ولتاژ مختلف از ترانسفورماتور استفاده می کنند که دارای شیپور خاموشی های مختلفی در سیم پیچ آن است ، در حالی که چند تثبیت کننده ولتاژ (مانند استابلایزر ولتاژ سروو) حاوی ترانسفورماتور خودکار برای ارائه محدوده تصحیح مورد نظر است.

عملکرد Buck و Boost در یک تثبیت کننده ولتاژ چگونه کار می کند

برای درک بهتر هر دو مفهوم ، آن را به کارکردهای جداگانه تقسیم می کنیم.

عملکرد باک در یک تثبیت کننده ولتاژ

اتصال ترانسفورماتور را در عملکرد “باک” نشان می دهد. در عملکرد Buck ، قطبیت سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور به گونه ای متصل می شود که ولتاژ اعمال شده بر بار حاصل از تفریق ولتاژ سیم پیچ اولیه و ثانویه باشد.در ولتاژ ثابت کننده ولتاژ مدار سوئیچینگ وجود دارد. هرگاه در منبع اولیه ولتاژ را تشخیص دهد ، اتصال بار به صورت دستی / اتوماتیک به کمک سوئیچ ها / رله ها به تنظیمات حالت ‘Buck’ منتقل می شود.

تقویت عملکرد در یک تثبیت کننده ولتاژ

چگونه پیکربندی Buck و Boost به طور خودکار کار می کند؟

در اینجا مثالی از استابلایزر ولتاژ ۰۲ Stage ارائه شده است. این استابلایزر ولتاژ از رله ۰۲ (رله ۱ و رله ۲) برای تأمین منبع تغذیه با ثبات AC به بار در شرایط ولتاژ بیش از حد و تحت شرایط ولتاژ استفاده می کند.

در نمودار مدار ۰۲ پایدارکننده ولتاژ ولتاژ ۰۲ (تصویر فوق) ، رله ۱ و رله ۲ برای تهیه تنظیمات Buck و Boost در شرایط مختلف نوسان ولتاژ یعنی Over Voltage و Under Voltage استفاده شده اند. به عنوان مثال – فرض کنید ورودی AC 230 ولت AC باشد و خروجی مورد نیاز نیز ۲۳۰ ولت AC است. حال اگر تثبیت کننده +/- ۲۵ ولت باک و بوست دارید ، به این معنی است که تثبیت کننده ولتاژ شما می تواند ولتاژ مورد نظر ثابت (۲۳۰ ولت) را بین ۲۰۵ ولت (تحت ولتاژ) و ۲۵۵ ولت (بیش از ولتاژ) از منبع تغذیه ورودی تأمین کند. .

در استابلایزرهای ولتاژ که از ترانسفورماتورهای سوپاپ استفاده می کنند ، نقاط شیر بر اساس میزان ولتاژ مورد نیاز برای Bucked یا Boosted انتخاب می شوند. در این حالت ، ما محدوده ولتاژ های مختلفی را انتخاب می کنیم. در حالی که ، در تثبیت کننده های ولتاژ که از ترانسفورماتور خودکار استفاده می کنند ، از موتورهای سروو به همراه کنتاکت های کشویی برای بدست آوردن مقدار ولتاژ مورد نیاز برای گرفتن یا افزایش استفاده می شود. تماس کشویی ضروری است زیرا ترانسفورماتورهای اتومبیل فقط یک سیم پیچ واحد دارند.

انواع تثبیت کننده ولتاژ

در ابتدا سوئیچ های اولیه که به طور دستی اداره می شوند / انتخاب کننده ، تثبیت کننده های ولتاژ در بازار آمدند. در این نوع تثبیت کننده ها از رله های الکترو مکانیکی برای انتخاب ولتاژ مورد نظر استفاده شده است. با پیشرفت فناوری ، مدارهای الکترونیکی اضافه شده به وجود آمد و لرزشگیرهای ولتاژ به صورت خودکار تبدیل شدند. سپس Stabilizer ولتاژ مبتنی بر سروو که قابلیت تثبیت ولتاژ به طور مداوم و بدون هرگونه مداخله دستی را دارد ، آمد. اکنون ، استابلایزرهای ولتاژ مبتنی بر کنترلر IC / Micro نیز موجود هستند که می توانند عملکردهای اضافی را نیز انجام دهند.

استابلایزرهای ولتاژ را می توان به طور گسترده به سه نوع طبقه بندی کرد. آن ها هستند:

  • تثبیت کننده های ولتاژ نوع رله
  • تثبیت کننده های ولتاژ مبتنی بر سروو
  • تثبیت کننده های ولتاژ استاتیک
  • تثبیت کننده های ولتاژ نوع رله

در تثبیت کننده های ولتاژ نوع رله ، ولتاژ با تغییر رله ها تنظیم می شود. برای دستیابی به عملکرد Buck & Boost از رله ها برای اتصال ترانسفورماتور ثانویه (ها) در تنظیمات مختلف استفاده می شود.

تثبیت کننده ولتاژ از نوع رله چگونه کار می کند؟

 

شکل بالا نشان می دهد که چگونه یک تثبیت کننده ولتاژ از نوع رله از داخل به نظر می رسد. دارای ترانسفورماتور با بهره برداری ، رله و برد مدار الکترونیکی است. برد مدار شامل مدار یکسو کننده ، تقویت کننده ، واحد میکروکنترلر و سایر مؤلفه های پشتیبانی می باشد.برد مدار الکترونیکی مقایسه ولتاژ خروجی با منبع ولتاژ مرجع را انجام می دهد. به محض اینکه هرگونه افزایش یا افت در ورودی را فراتر از مقدار مرجع تشخیص داد ، رله مربوط را تغییر می دهد تا شیر بهره برداری مورد نیاز برای عملکرد Buck / Boost را به هم متصل کند.

تثبیت کننده های ولتاژ نوع رله به طور معمول نوسانات ورودی را از ۱۵ ± با دقت خروجی بین ۵ تا ۱۰ ± ize تثبیت می کنند.

استفاده مزایای استفاده از پایدارکننده های ولتاژ نوع رله

این تثبیت کننده بیشتر برای وسایل / تجهیزات دارای رده پایین در مصارف مسکونی / تجاری / صنعتی استفاده می شود.

هزینه کمتری دارند.

اندازه آنها کم حجم است.

محدودیت های پایدارکننده ولتاژ نوع رله

پاسخ آنها به نوسان ولتاژ اگر در مقایسه با نوع دیگر تثبیت کننده ولتاژ کمی کند باشد

دوام کمتری دارند

آنها از اعتبار کمتری برخوردار هستند

آنها قادر به مقاومت در برابر ولتاژ بالا نیستند زیرا حد تحمل نوسان آنها کمتر است.

در حالی که تثبیت ولتاژ ، انتقال مسیر تغذیه ممکن است وقفه جزئی در منبع تغذیه ایجاد کند.

تثبیت کننده های ولتاژ مبتنی بر سروو

در استابلایزرهای ولتاژ مبتنی بر سروو ، تنظیم ولتاژ با کمک سرو موتور انجام می شود. آنها همچنین به عنوان استابلایزر Servo شناخته می شوند. آنها سیستم های حلقه نزدیک هستند.

چگونه یک تثبیت کننده ولتاژ مبتنی بر سروو کار می کند؟

در یک سیستم حلقه Close ، بازخورد منفی (که به عنوان خطای خطا نیز شناخته می شود) از خروجی ضمانت می کند تا سیستم بتواند از دستیابی به خروجی مورد نظر اطمینان حاصل کند. این کار با مقایسه سیگنالهای Output و Input انجام می شود. اگر خروجی مورد نظر بیش از / زیر مقدار موردنیاز باشد ، سیگنال خطا (مقدار خروجی- مقدار ورودی) توسط تنظیم کننده منبع ورودی دریافت می شود. سپس این تنظیم کننده سیگنالی را تولید می کند (بسته به مقدار خروجی به دست آمده منفی) و آن را به محرک ها تغذیه می کند تا خروجی را به مقدار دقیق برساند.

با توجه به خاصیت حلقه نزدیک ، تثبیت کننده های ولتاژ مستقر در سروو مورد استفاده برای وسایل / تجهیزات بسیار حساس بوده و برای انجام عملکردهای مورد نظر به منبع تغذیه دقیق (۰۱ ± need) احتیاج دارند

 

 

شکل بالا نشان می دهد که چگونه یک تثبیت کننده ولتاژ مبتنی بر سروو از داخل به نظر می رسد. این دستگاه دارای ترانسفورماتور سروو موتور ، ترانسفورماتور خودکار ، ‘Buck & Boost’ (بهره برداری) ، موتور ، برد مدار الکترونیکی و سایر مؤلفه های پشتیبانی است.
در استابلایزر ولتاژ مبتنی بر سروو ، یک انتهای سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ (بهره برداری) به ضبط بهره برداری خودکار ترانسفورماتور وصل می شود و انتهای دیگر سیم پیچ اولیه با بازوی متحرک وصل می شود. کنترل شده توسط سرو موتور. یک سر سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ به منبع ورودی متصل شده و انتهای دیگر به خروجی تثبیت کننده ولتاژ متصل است.

 

برد مدار الکترونیکی مقایسه ولتاژ خروجی با منبع ولتاژ مرجع را انجام می دهد. به محض اینکه هرگونه افزایش یا ریزش در ورودی را فراتر از مقدار مرجع تشخیص داد ، کار موتور را شروع می کند که بازوی بیشتری را روی ترانسفورماتور خودکار می گذارد.

با حرکت بازوی ترانسفورماتور ، ولتاژ ورودی به سیم پیچ اصلی ترانسفورماتور “Buck & Boost” به خروجی ولتاژ مورد نیاز تغییر می کند. موتور سروو همچنان در حال چرخش است تا تفاوت بین مقدار مرجع ولتاژ و خروجی تثبیت کننده صفر شود. این روند کامل در میلی ثانیه اتفاق می افتد. تثبیت کننده های ولتاژ مبتنی بر سروو امروزی با مدار کنترل کنترلی مبتنی بر میکروکنترلر / میکروپروسسور ارائه شده است تا کنترل هوشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد.

انواع مختلفی از استابلایزرهای ولتاژ مبتنی بر سروو

انواع مختلفی از استابلایزرهای ولتاژ مبتنی بر سروو عبارتند از:

تثبیت کننده های ولتاژ تک فاز Servo based

در تثبیت کننده های ولتاژ تک فاز Servo based Voltage ، تثبیت ولتاژ با کمک یک موتور سروو متصل به ترانسفورماتور متغیر حاصل می شود.

تثبیت کننده های ولتاژ مبتنی بر سروو از نوع فاز متوازن

در تثبیت کننده های ولتاژ سه پایه ای متعادل از نوع Servo based ، تثبیت ولتاژ با کمک یک موتور سروو متصل به ۰۳ ترانسفورماتور خودکار و یک مدار کنترل مشترک حاصل می شود. خروجی ترانسفورماتورهای خودکار برای دستیابی به ثبات متغیر است.

استابلایزرهای ولتاژ بر پایه سروو از سه فاز نامتعادل

در سه فاز تثبیت کننده ولتاژ از نوع Servo based Servo ، تثبیت ولتاژ با کمک یک موتور سروو متصل به ۰۳ ترانسفورماتور خودکار و ۰۳ مدار کنترل مستقل (یکی برای هر ترانسفورماتور خودکار) حاصل می شود.

 

 

کاربردها و مزایای استفاده از پایدارکننده ولتاژ ولتاژ مبتنی بر سروو

  • آنها پاسخ سریع به نوسانات ولتاژ دارند.
  • آنها از تثبیت ولتاژ بالا برخوردار هستند.
  • آنها بسیار قابل اعتماد هستند
  • آنها می توانند مقاومت در برابر ولتاژ بالا را تحمل کنند.
  • محدودیت های پایدارکننده ولتاژ ولتاژ مبتنی بر سروو
  • آنها به نگهداری دوره ای نیاز دارند.
  • برای تهدید خطا ، سروو موتور باید تراز شود. تراز کردن موتور سروو به دستان ماهر احتیاج دارد.
  • تثبیت کننده های ولتاژ استاتیک

 

یک رکتیفایر ولتاژ استاتیک هیچ قسمت متحرکی را در مورد لرزشگیرهای ولتاژ مبتنی بر سروو ندارد. برای تثبیت ولتاژ از یک مدار تبدیل الکترونیکی نیرو استفاده می کند. این تثبیت کننده های ولتاژ استاتیک از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و تثبیت ولتاژ در حدود ۱ ± پوند است.

تثبیت کننده ولتاژ استاتیک حاوی ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ ، مبدل توان انتقال عایق بندی شده دروازه ای دو قطبی (IGBT) ، میکروکنترلر ، میکروپروسسور و سایر اجزای اساسی است.

 

 

چگونه یک استابلایزر ولتاژ استاتیک کار می کند؟

میکروکنترلر / میکروپروسسور مبدل توان IGBT را کنترل می کند تا سطح ولتاژ مورد نیاز را با استفاده از تکنیک “پالس عرض پالس” تولید کند. در تکنیک ‘Pulse Width Modulation’ ، مبدل های حالت تغییر حالت از یک سوئیچ نیمه هادی برق (مانند MOSFET) برای هدایت ترانسفورماتور برای ولتاژ خروجی مورد نظر استفاده می کنند. این ولتاژ تولید شده سپس به سیم پیچ اصلی ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ اعمال می شود. مبدل برق IGBT همچنین فاز ولتاژ را کنترل می کند. این می تواند یک ولتاژ تولید کند که در مرحله یا ۱۸۰ درجه از فاز تا منبع ورودی باشد ، که به نوبه خود این امکان را می دهد تا بسته به افزایش یا ریزش سطح منبع تغذیه را اضافه کند یا کم کند ولتاژ را کنترل کند.

 

 

 

به محض این که ریزپردازنده افت سطح ولتاژ را حس می کند ، سیگنال تعدیل عرض پالس را به مبدل توان IGBT می فرستد. بر این اساس مبدل IGBT ولتاژ تولید می کند که شبیه به اختلاف ولتاژ است که در آن منبع تغذیه ورودی کاهش یافته است. این ولتاژ تولید شده در فاز تغذیه ورودی است. سپس این ولتاژ به سیم پیچ اصلی ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ تغذیه می شود. از آنجا که سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ به منبع تغذیه ورودی متصل است ، ولتاژ وارد شده در سیم پیچ ثانویه به منبع تغذیه ورودی اضافه می شود. و بنابراین ولتاژ افزایش یافته تثبیت شده سپس به بار ارائه می شود.

به همین ترتیب ، به محض اینکه ریزپردازنده افزایش سطح ولتاژ را حس کرد ، سیگنال تعدیل عرض پالس را به مبدل توان IGBT ارسال می کند. بر این اساس مبدل IGBT ولتاژ تولید می کند که شبیه به اختلاف ولتاژ است که در آن منبع تغذیه ورودی کاهش یافته است. اما این بار ، ولتاژ تولید شده ۱۸۰ درجه از فاز تا منبع تغذیه ورودی خارج خواهد شد. سپس این ولتاژ به سیم پیچ اصلی ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ تغذیه می شود. از آنجا که سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور ‘Buck & Boost’ به منبع تغذیه ورودی متصل است ، ولتاژ القا شده در سیم پیچ ثانویه اکنون از منبع تغذیه کم می شود. و بنابراین ولتاژ کاهش یافته تثبیت شده سپس به بار ارائه می شود.

موارد استفاده و مزایای استفاده از تثبیت کننده های ولتاژ استاتیک

  • اندازه آنها بسیار جمع و جور است.
  • آنها پاسخ بسیار سریع به نوسان ولتاژ دارند.
  • آنها از تثبیت ولتاژ دقت بسیار بالایی دارند.
  • از آنجا که هیچ قسمت متحرک وجود ندارد ، تقریباً بدون تعمیر و نگهداری است.
  • آنها بسیار قابل اعتماد هستند.
  • راندمان آنها بسیار زیاد است.
  • محدودیت های پایدارکننده ولتاژ ولتاژ
  • آنها نسبت به همتایان خود هزینه بالایی دارند

تفاوت بین پایدارکننده ولتاژ و تنظیم کننده ولتاژ چیست؟

خوب .. هر دو یکسان هستند هر دو عملکرد تثبیت ولتاژ را نیز انجام می دهند. با این حال ، راهی که آنها انجام می دهند تفاوت ایجاد می کند. تفاوت عملکردی اصلی بین تثبیت کننده ولتاژ و تنظیم کننده ولتاژ در موارد زیر است:

ولتاژ استابلایزر دستگاهی است که ولتاژ ثابت را به خروجی منتقل می کند و هیچگونه تغییری در ولتاژ ورودی ندارد. در حالیکه،ولتاژ تنظیم کننده وسیله ای است که ولتاژ ثابت را به خروجی منتقل می کند و هیچ تغییری در جریان بار ندارد.

چگونه می توان بهترین استابلایزر ولتاژ را برای خانه خود انتخاب کرد؟ راهنمای خرید

شما باید هنگام خرید یک تثبیت کننده ولتاژ ، عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ، شما ممکن است با یک تثبیت کننده ولتاژ که ممکن است عملکرد نامناسب یا بیش از حد داشته باشد ، فرود بیایید. عملکرد بیش از حد ضرری ندارد ، اما هزینه اضافی برای شما خواهد داشت. بنابراین چرا چنین استابلایزر ولتاژ را انتخاب نکنید که بتواند الزامات شما را برآورده سازد و جیب شما را نیز نجات دهد.

عوامل مختلفی که در انتخاب تثبیت کننده ولتاژ نقش مهمی دارند

فاکتورهای مختلفی که قبل از انتخاب استابلایزر ولتاژ نقش اساسی را ایفا می کند و نیاز به بررسی دارد عبارتند از:

  • نیاز به وات دستگاه (یا گروهی از لوازم)
  • نوع لوازم خانگی
  • سطح نوسان ولتاژ در منطقه شما
  • نوع تثبیت کننده ولتاژ
  • محدوده کاری استابلایزر ولتاژ مورد نیاز شما
  • قطع ولتاژ / ولتاژ
  • نوع مدار تثبیت / کنترل
  • نوع نصب را برای تثبیت کننده ولتاژ خود انجام دهید

گام به گام انتخاب / راهنمای خرید استابلایزر ولتاژ برای خانه خود

اینها مراحل اساسی است که برای انتخاب بهترین یکسو کننده ولتاژ برای خانه خود باید دنبال کنید: –

امتیاز قدرت دستگاه را که برای آن به استابلایزر ولتاژ نیاز دارید بررسی کنید. ضریب توان در پشت دستگاه به صورت برچسب یا پلاک نام موجود است. در کیلوات (KW) خواهد بود. به طور کلی ، امتیاز قدرت ولتاژ استابلایزر در KVA است. آن را به کیلو وات (KW) تبدیل کنید.

(KW = KVA x ضریب توان)

در نظر داشته باشید حاشیه افزودنی ۲۵-۳۰٪ از امتیاز قدرت Stabilizer را در نظر بگیرید. این گزینه اضافی برای افزودن هرگونه لوازم خانگی در آینده به شما می دهد. حد تحمل نوسان ولتاژ را بررسی کنید. اگر متناسب با نیاز شما باشد ، شما تصمیم دارید که پیش بروید. میزان نصب و اندازه مورد نیاز خود را بررسی کنید. می توانید ویژگی های اضافی را در همان محدوده قیمت انواع مدل ها و مدلهای مختلف بپرسید و مقایسه کنید.

یک مثال عملی برای درک بهتر

فرض کنید برای تلویزیون خود به یک استابلایزر ولتاژ نیاز دارید. بیایید فرض کنیم تلویزیون شما دارای قدرت ۱ KVA است. حاشیه افزودنی ۳۰٪ برای ۱KVA 300 وات است. با افزودن هر دو ، ممکن است در نظر داشته باشید که یک استابلایزر ولتاژ ۱.۳ KW (1300 وات) برای تلویزیون خود بخرید.

امیدوارم مقاله آموزنده بوده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image