blog

آموزش تابلو برق صنعتی

آموزش تابلو برق صنعتی

آموزش تابلو برق صنعتی

از تابلوهای برق جهت توزیع ایمن برق در تأسیسات تجاری و صنعتی استفاده می شود. تابلو برق جزء یک سیستم توزیع الکتریکی است که یک منبع تغذیه الکتریکی را به مدارهای شاخه تقسیم می کند در حالی که یک قطع کننده مدار یا فیوز برای هر مدار در یک محفظه مشترک ارائه می دهد. تابلوهای برق معمولاً دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac/Vdc و حداکثر درجه گذرگاه ۶۰۰۰ A هستند و برای مطابقت با UL891 و NEMA Standard PB2 طراحی شده اند.

تابلو ورودی سرویس چیست؟

تابلوهای برق قدرت پایین دست در سیستم الکتریکی را مستقیماً به بارهای بزرگ یا تخته های تخته ای می دهند که قدرت را بیشتر به مدارهای شاخه کوچکتر تقسیم می کند تا بارهای کوچکتر را تغذیه کند. در تأسیسات کوچکتر، تابلو برق ممکن است مستقیماً از تأسیسات برق تغذیه شود، در این صورت از آن به عنوان تابلو “ورودی سرویس” یاد می شود. شرکت های برق محلی معمولاً الزامات خاصی برای تابلوهای ورودی سرویس دارند. در تأسیسات بزرگ تجاری یا صنعتی، یک تابلو برق از یک قطع کننده مدار بالادستی که در مجموعه تابلو برق نصب شده است، تغذیه می کند.

تابلوهای برق و پنل های تخته ای چه تفاوتی با هم دارند؟

تابلوهای برق و پنل های تخته ای عملکرد مشابهی را در سیستم توزیع برق ارائه می دهند. پنل های تخته ای معمولاً حداکثر تا ۱۲۰۰ آمپر جریان ورودی (اصلی) محدود می شوند، یا در سطح دیوار نصب شده یا روی سطح نصب شده اند. تابلوهای برق واحدهای مستقلی هستند که می توانند از جلو متصل شوند و مانند تابلوهای تخته ای فقط به جلو دسترسی دارند.

با این حال، تابلوهای برق می توانند در صورت تمایل دسترسی جلو و عقب را امکان پذیر کنند. تابلوهای برق می توانند دارای وسایل اتوبوسرانی و جریان بیش از حد تا ۶۰۰۰ A باشند. در حالی که پنل های تخته ای برای UL 67  طراحی شده اند و تابلوها توسط UL 891 اداره می شوند. | آموزش تابلو برق صنعتی

خرید تجهیزات تابلو برق با بهترین قیمت 

ساختارهای تابلو برق

بسته به تعداد و اندازه بارهای مورد نیاز، تابلو برق می تواند شامل یک ساختار عمودی یا چند ساختار باشد. یک ساختار اصلی شامل قطع کننده های اصلی یا لنگ های اصلی است و اغلب شامل تجهیزات اندازه گیری مفید و یا مشتری و حفاظت در برابر ضربه است. کابل کشی می تواند مستقیماً به ساختار اصلی یا از طریق یک ساختار کششی اختصاصی وارد شود. سازه های کشش معمولاً در تابلوهای ورودی سرویس استفاده می شوند. کابل ها می توانند از طبقه پایین (ورودی پایین) یا از بالا (ورودی بالا) وارد سازه شوند. | آموزش تابلو برق صنعتی

ساختارهای توزیع، نیرو را به دستگاه های حفاظتی مدار شاخه و سپس به مدارهای انشعابی برای تغذیه بارهای پایین دست تقسیم و ارسال می کنند. جریان برق از ساختار اصلی به ساختار توزیع، از طریق گذرگاه متقاطع، جریان می یابد. در اکثر تأسیسات، تابلوهای برق نزدیک دیوار نصب می شوند و فقط از جلو قابل دسترسی هستند. در صورت لزوم، تابلو می تواند طوری ساخته شود که دسترسی به جلو و عقب را امکان پذیر کند. تابلوهای دسترسی عقب، دسترسی آسان تری را برای نصب و نگهداری فراهم می کنند، اما عموماً عمیق تر از تابلوهای برق مستقیم هستند.

اجزای اصلی سازه تابلو عبارتند از: قاب، گذرگاه، وسایل حفاظتی بیش از جریان، ابزار دقیق، محفظه ها و روکش های بیرونی. قاب تابلو، اسکلت فلزی است که تمام اجزای دیگر را در خود جای داده است. bus، که مسی یا آلومینیومی است، در این قاب نصب شده است. Bus ، برق را از رساناهای کابل ورودی به دستگاه های مدار شاخه توزیع می کند. یک گذرگاه افقی، قدرت را به هر بخش تابلو توزیع می کند. در مقابل، یک گذرگاه عمودی ، قدرت را به دستگاه های محافظ مدار در بخش جداگانه توزیع می کند.

آموزش تابلو برق صنعتی

انواع تابلوهای برق

تابلوهای برق عمومی

تابلوهای برق عمومی  می توانند شامل قطع کننده های مدار عایق بندی شده، قطع کننده های مدار قالب دار، کلیدهای ذوب شده، اندازه گیری و حفاظت در برابر ضربه شوند. اکثریت قریب به اتفاق برنامه های تابلو را می توان با تابلو برق عمومی استفاده کرد.

تابلوهای برق قابل استفاده

تابلوهای برق  قابل استفاده برای کاربردهای ورودی تجاری، صنعتی و خدماتی برای حفاظت و تعویض مدارهای تغذیه کننده و شاخه ای طراحی شده اند. هر واحد تابلو شامل یک ساختار تماس سوئیچینگ با یک عنصر حرکت لحظه ای است.

آموزش تابلو برق صنعتی

آموزش تابلو برق صنعتی

تابلوهای اندازه گیری تجاری

تابلوهای اندازه گیری تجاری، قطع کننده مدار، شاسی، حفاظت در برابر افزایش و سوکت های متر را در یک مجموعه واحد و مهندسی شده ترکیب می کند. اندازه گیری می تواند یا متر وات بر ساعت از نوع لامپ یا اندازه گیری الکترونیکی باشد، همانطور که توسط دستگاه مورد نیاز است.

تابلوهای اندازه گیری تجاری برای الزامات اندازه گیری EUSERC و غیر EUSERC در دسترس هستند و توزیع و اندازه گیری سیستم الکتریکی را برای مراکز خرید، ساختمان های اداری و سایر برنامه های تجاری چند متری تجاری ارائه می دهند. | آموزش تابلو برق صنعتی

تابلوهای فوری، یک تابلو اندازه گیری تجاری تخصصی هستند که به طور واضح برای بازارهای EUSERC طراحی شده اند. تابلوهای فوری به صورت انبار برای حمل سریع در دسترس هستند و شامل مقررات اندازه گیری آب و برق، سوئیچ و قطع کننده اصلی ذوب شده و همچنین اجزای تابلو می باشند. تابلوهای برق فوری برای خدمات داخلی یا خارجی طراحی شده اند و UL891 و همچنین الزامات EUSERC را برآورده می کنند.

مطالب پیشنهادی: تجهیزات تابلو برق صنعتی

تابلوهای کیس قالب دار طراحی شده

تابلوهای جعبه ای با قابلیت کشش، قابلیت های اولیه مشابه یک تابلو برق عمومی را دارا هستند، با قابلیت افزوده شده که قابلیت کشش را برای یک یا چند قطع کننده تغذیه ارائه می دهد.  تابلوهای کاور قالب دار طراحی شده اغلب در برنامه های مهم مانند مراقبت های بهداشتی و مراکز داده برای کاهش خرابی سیستم هنگام تعویض قطع کننده استفاده می شود.

تابلو برق Pow-R-Line XD

در سال های اخیر، قابلیت کشش در تابلوهای برق گسترش یافته است تا شامل قطع کننده های مدار قالب دار و قطع کننده های قدرت باشد که معمولاً در مجموعه های تابلو برق ولتاژ پایین یافت می شود. این تابلوها در حالی که دارای قطع کننده های قدرت با جریان بالاتر هستند، چگالی بیشتری و رد پای کمتری را ارائه می دهند و به قسمت عقب کابل ها نیاز به دسترسی عقب دارند. Eaton این قابلیت را در صفحه کلید Pow-R-Line XD  ارائه می دهد  .

سیستم تسهیلات یکپارچه (IFS)

تابلوها را می توان فراتر از توزیع مدار اصلی و عملکردهای حفاظتی خود گسترش داد تا تجهیزات مختلف دیگر را به عنوان بخشی از  سیستم تسهیلات یکپارچه (IFS) در بر گیرد. به عنوان مثال، سیستم های IFS اغلب شامل ترانسفورماتورهای توزیع ولتاژ پایین، سوئیچ های انتقال خودکار، منبع تغذیه بدون وقفه و تجهیزات داده می باشد.

با ادغام تجهیزات مختلف در طبقه کارخانه، سیستم های IFS میزان اثر و زمان نصب را در محل مشتری کاهش می دهند. راه حل های نوع IFS در برنامه های چند سایت مانند فروشگاه های زنجیره ای و رستوران ها و به طور کلی در محل هایی که راه حل های پیش ساخته در حال گسترش است، محبوب هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image