وبلاگ

بهینه سازی فرایندها در نیروگاه های خورشیدی – انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی

نیروگاه های خورشیدی بسته به ظرفیت و موقعیت سیستم می توانند کل مناطق را با انرژی سازگار با محیط زیست در طول روز تأمین کنند. نهادهای عامل تا زمانی که سیستم ها بهینه کار نکنند. با درجه بالایی از کارایی، قابلیت اطمینان قابل اعتماد و سودآوری، خوشحال نخواهند شد. به همین دلیل استفاده از سنسورها در بسیاری از نقاط زنجیره فرآیند کاملاً ضروری است. با تجهیزات مناسب، خورشید هر روز می تابد.

نیروگاه های گسترده اغلب در نزدیکی خط استوا واقع شده اند و بنابراین اغلب از تمدن بسیار دور هستند. این امر به عنوان روشنایی روز روشن می کند که تمام اجزای نصب شده در نیروگاه باید برای مدت طولانی بدون عیب کار کنند. نیروگاه های خورشیدی باید تا حد ممکن برق تولید کنند. هزاران رفلکتور در سراسر جهان در حال کار هستند. در یک کارخانه درجه یک، تعداد بازتابنده ها حتی به حد شش رقمی می رسد. نیروگاه های گسترده اغلب در نزدیکی خط استوا واقع شده اند و بنابراین اغلب از تمدن بسیار دور هستند. این امر به عنوان روشنایی روز روشن می کند که تمام اجزای نصب شده در نیروگاه باید برای مدت طولانی بدون عیب کار کنند. کارهای خدماتی برای مناطق دورافتاده را نمی توان با عجله سازماندهی و انجام داد.

بهینه سازی فرایندها در نیروگاه های خورشیدی

بهینه سازی فرایندها در نیروگاه های خورشیدی

به همین دلیل است که شما همیشه در کنار خیابان آفتابی با عملکرد حسگر قابل اعتماد هستید. و سنسورهای SICK به دلیل قابلیت اطمینان شناخته شده اند. آنها دقیق و پایدار را اندازه می گیرند و همچنین با عمر طولانی خود امتیاز می گیرند. و علاوه بر این ، برنامه خدمات از راه دور SICK یک پیشنهاد خوشآمد و نوید خدمات است. کار راه اندازی و نگهداری نه تنها مسلماً انجام می شود بلکه پشتیبانی لحظه ای از خدمات نیز سریع و انعطاف پذیر است. با یک کلیک ماوس، متخصصان مشکلات را به موقع برطرف می کنند.

راه حلهای ابری خاص مشتری مطابق با استانداردهای سختگیرانه ایمنی طراحی شده اند. ترکیب حسگرهای هوشمند، سرویس دهی سریع و شبکه سازی داده ها باعث کاهش هزینه ها و همچنین افزایش کارایی نیروگاه می شود: از سلول خورشیدی گرفته تا مبدل حرارتیبرای تهیه پشتیبان از نیروگاه گازی و در صورت لزوم سرویس دهی به سایت، بستر خدمات مبتنی بر وب به طور محسوسی برنامه ریزی و زمان نصب را به حداقل می رساند.

ردیابی خورشیدی برای عملکرد بیشتر انرژی

در هلیوستات ها ، دهانه های سهموی و ماژول های خورشیدی در یک پارک خورشیدی فتوولتائیک ، بازتابنده ها و سلول های خورشیدی باید تمام روز با خورشید هماهنگ شوند. حسگرها شیب یا حرکت چرخشی بازتابنده ها و سلول های خورشیدی را بدون ایجاد تماس در یک یا دو بعد اندازه می گیرند تا بتوانند با استفاده از داده های موقعیت خورشید را ردیابی کنند.

سنسورها مانند متخصصان واقعی در فضای باز در روزهای گرم ، یخ زده ، غبارآلود یا مرطوب نیز اندازه گیری می شوند. الکترونیک بسیار مقاوم است و بنابراین تقریباً بی خطر است. با استفاده از رمزگذارها ، آینه ها می توانند نور خورشید را دقیقاً بر روی برج خورشیدی متمرکز کنند ، و سپس انرژی را بر این اساس مصرف می کند. با استفاده از انرژی حرارتی خورشیدی متمرکز ، هزاران سیستم آینه تابش خورشید را روی سطح جاذب بسته بندی می کنند. در این نقطه کانونی ، نمک مذاب یا روغن حرارتی گرم می شود و سپس از طریق خطوط به درون جمع کننده های گرما یا مستقیماً به نیروگاه بخار جریان می یابد.

TDC (کامپیوتری-مخابراتی داده گردآورنده) سیستم دروازه جمع آوری و موجب صرفه جویی در داده های اندازه گیری از سنسور با استفاده رابط های مختلف. این داده ها از طریق ارتباطات سیار تلفیقی در سیستم بدون وقفه به سمت سرور یا ابر مشتری جریان می یابند. داده های ورودی و خروجی شفافیت را افزایش می دهد و می تواند برای افزایش بهره وری در بخش های بهینه سازی فرآیند پایین دستی مورد استفاده قرار گیرد. SICK برای این منظور راه حل های ابری مختص مشتری خاص را ارائه می دهد.

مطالب پیشنهادی: سنسور چیست؟

افزایش کارایی در انباشت گرما

مبدل های حرارتی در جمع کننده های گرما یا نیروگاه های تبدیل حرارت برای تولید توربین ها بخار تولید می کنند. کیفیت اندازه گیری جریان بخار اغلب شامل مصالحه است. عدم دقت در میزان جریان و افت فشار قابل تحمل است. حتی خطرات نشت نیز اغلب به طور دقیق مشخص نمی شوند. اما نیازی به این نیست.

اندازه گیری جریان توده FLOWSIC خود را در به چالش کشیدن و با کیفیت بالا نصب و راه اندازی برای اندازه گیری مقدار بخار ثابت شده است. این سنسورهای اولتراسونیک فشار خود را از دست نمی دهند، که منجر به دسترسی بیشتر سیستم می شود. تجزیه و تحلیل FID از مانیتور بیمار کربن آلی در غلظت های کم برای محافظت در برابر نشت در سیستم blanketing N2. گاز فرآیند MCS300P بررسی می کند که بخار یا آب به روغن انتقال گرما فرار می کند.

چه کسانی در طول شب کار می کنند؟

خورشید انرژی زیادی را تحویل می دهد به طوری که نیروگاه های خورشیدی می توانند انرژی و گرمای کافی تولید کنند و یک جایگزین واقعی برای تولید کننده های برق معمولی هستند. با استفاده از SICK می توانید تولید برق ذخیره خود را در نیروگاه های گازی متصل شده تحت کنترل داشته باشید. نظارت بر جریان گاز طبیعی به داخل نیروگاه های گازی با کنتورهای سونوگرافی و جریان سنجی نیز برای صورت حساب صحیح مهم است. هیچ کس نمی خواهد زیاد بپردازد. و با محصولات برای نظارت بر انتشار ، می توان راه حل های کاملی از یک منبع واحد ایجاد کرد.

آینده انرژی خورشیدی ادامه دارد

تولید انرژی با استفاده از سلول های خورشیدی در میان انرژی های احیاکننده به طور فزاینده ای جذاب می شود. در سال ۱۹۵۸، آمریکایی های آمریکایی با تجهیز ماهواره تحقیقاتی “Vanguard 1” به ماژول های خورشیدی انقلاب خورشیدی را آغاز کردند. امروزه ماهواره ها همچنان از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. این موفقیت در همان زمان پیش درآمد انرژی خورشیدی روی زمین بود. و سپس دوباره به هوا بازمی گشت. خلبان سوئیسی آندره بورشبرگ ، در “Solar Impulse 2” خود که از انرژی خورشیدی تأمین می شود ، ۸۳۰۰ کیلومتر بدون توقف بین ژاپن و هاوایی پرواز کرد. این از سال ۲۰۱۵ تاکنون رکورد جهانی بوده است. توسعه بازار خورشیدی با رشد سریع فن آوری بسیار نوآورانه باقی مانده است.

انرژی خورشیدی

بهبود اتوماسیون در تولید سلول خورشیدی

سنسورهای SICK همچنین برای تولید ماژول های خورشیدی واجد شرایط هستند. از کارهای تشخیص ساده تا سیستم های حسگر قابل توجه در یک فرآیند تولید پیچیده. دوربین ها و نرم افزارها مخصوص سلولهای خورشیدی با بازتاب بسیار کم و ماژول ها طراحی شده اند. راه حل های هوشمند ردیابی و ردیابی در کنترل کیفیت اثبات شده است. در تولید ، سنسورها از انسان در برابر خطرات در محل کار محافظت می کنند.

طی چند سال گذشته ، گرایش به ماژول های انعطاف پذیرتر وجود داشته است. در تولید ، از مواد انعطاف پذیر به عنوان جایگزینی برای شیشه های سخت و بسیار شکستنی استفاده می شود. ماژول های انعطاف پذیر بسیار نازک تر از ماژول های خورشیدی معمولی هستند. با این حال ، تولید آنها به میزان قابل توجهی انرژی ورودی را کاهش می دهد ، که به نوبه خود به طور قابل توجهی هزینه های تولید را کاهش می دهد. بدون فناوری سنسور، ماژول های شکننده می توانند به سرعت در فرآیندهای تولید خودکار بدون تعمیر آسیب ببینند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image