وبلاگ

تفاوت بین مدارهای صنعتی و سنتی

مدارهای صنعتی

مدار صنعتی و سنتی

تفاوت اساسی بین مدارهای صنعتی و غیر صنعتی (سنتی) در منطقه مورد نظر است.در حالی که از مدارهای صنعتی در صنایع استفاده می شود ، مدارهای سنتی برای استفاده در لوازم الکترونیکی مصرفی طراحی شده اند ، دستگاه هایی برای استفاده روزمره.

اگرچه اجزای منفرد هر دو مدار مشابه هستند ، مدارهای صنعتی می توانند جریان الکتریکی بیشتری داشته باشند.قطع کننده های صنعتی و مسکونی مثال خوبی است. هر دو برای محافظت از منطقه تعیین شده در برابر موج الکتریکی نصب شده اند. آنها خطر آتش سوزی الکتریکی ، برق را محافظت می کنند و تجهیزات الکتریکی را محافظت می کنند.

استفاده از مدارهای صنعتی در اماکن کار

خودروسازی: وسایل نقلیه مدرن به سنسورهای بیشتری نسبت به مدلهای قدیمی مجهز شده اند. این مدارها به وسایل نقلیه اجازه می دهند جنبه های مختلف را رصد کنند و ایمنی کلی را بهبود بخشند. مدارهای متداول شامل؛ ترمز ضد قفل ، کنترل کروز ، سنسورهای ضد برخورد ، واحدهای کیسه هوا و کنترل کشش. برخی از این ویژگی ها در لیفتراک و جرثقیل نیز استفاده می شود.

ساخت: ماشین آلات و روبات ها به آرامی جایگزین کارگران انسانی می شوند. مدارهای نصب شده در ماشین ها باعث می شود تا آنها با حداقل حاشیه خطا ، بازده یونیفرم ، ساعات طولانی تر ، سریعتر و ارزانتر کار کنند.

نیروگاه ها: سیستم های شبکه مدرن می توانند با استفاده از مجموعه مدارها ، اطلاعات زمان واقعی را در مورد الگوهای مصرف انرژی جمع آوری کنند. این سیستم های هوشمند از داده های به دست آمده برای انجام خود نظارت و اشکال زدایی استفاده می کنند. مدارهای مورد استفاده در اینجا شامل جبران VAR و قطع کننده مدار استاتیک هستند.

هواشناسی: ابزارهایی که برای اندازه گیری و نظارت بر شرایط محیطی استفاده می شوند از مدارها تشکیل شده اند. آنها از تغییرات در مقاومت و دما برای نشان دادن خواندن استفاده می کنند. داده ها برای تجزیه و تحلیل در یک فهرست کننده داده ها ذخیره می شوند.

فضا و دفاع: شاتل های فضایی ، موشک ها و هواپیما ها به مدارهایی برای منبع تغذیه ، پیمایش ، حسگرها ، کنتورها و سوئیچ ها نیاز دارند تا بتوانند کار کنند. نمونه هایی از این دستگاه ها کنترل کننده کابین خلبان ، رادارهای نظامی و سیستم های پرتاب موشک هستند.

پزشکی: تجهیزات پزشکی امروز برای برآورده کردن مطالبات چالش های بهداشتی امروزی پیشرفته تر است. هر روز روش های بهتری برای تشخیص و بهبود ایجاد می شود. نمونه هایی از مدارهای صنعتی در پزشکی عبارتند از: دستگاه های دفیبریلاتل ، مانیتورهای تنفسی ، ضربان سازها و مانیتورهای گلوکز

مدارهای سنتی

مدارهای سنتی

انرژی تجدید پذیر: منابع تجدید پذیر انرژی ، انرژی الکتریکی خام تولید می کنند که به طور مستقیم قابل استفاده نیست. به عنوان مثال ، سلولهای خورشیدی توان DC تولید می کنند. این نیرو باید با استفاده از مبدل های الکترونیکی به AC تبدیل شود.

چرا آموزش رسمی مهم است

کمتر حوادث: عمده ترین علل بروز حوادث در محل کار سهل انگاری ، نصب نادرست و نگهداری نامناسب است. آموزش کارگران خود در مدارهای صنعتی اطلاعات موردنیاز برای نصب ، تعمیر و بهره برداری مناسب مدارها و الکترونیک را به آنها مجهز می کند. این به طور قابل توجهی احتمال وقوع تصادف را کاهش می دهد.

تعمیر سریعتر: کارگران صنعتی که دارای مهارت کافی هستند نه تنها قادر به تشخیص مناسب مدارها هستند بلکه می توانند سریعتر تعمیرات لازم را نیز انجام دهند. این تضمین می کند که تولید فقط برای مدت کوتاهی قطع می شود.

مهارتهای به روز شده: برای بهبود عملکرد آنها ، اغلب در مدارهای صنعتی و الکترونیک بهبودهایی حاصل می شود. آموزش مجدد به کادر فنی این امکان را می دهد تا آخرین مراحل و مؤلفه ها را دوباره یاد بگیرند. این فقط یک فرصت برای به روزرسانی آنها در آخرین مقررات ایمنی است.

گردش مالی پایین کارمندان: در اکثر مناطق فنی کمبود کارگران ماهر گزارش شده است. بازآموزی کارگران در مدارهای صنعتی یک سرمایه گذاری ارزشمند است. این امر اعتماد به نفس را القا می کند و نیاز به استخدام شخص خارجی را مگر در صورت لزوم از بین می برد. آموزش همچنین به کارمندان خود نشان می دهد که از رشد شغلی آنها مراقبت می کنید ، این احساس وفاداری را القا می کند.

بهره وری بالاتر: هنگامی که قطعات به طور مرتب توسط کارگران ماهر نگهداری و اداره می شوند. شکستهای کمتری اتفاق می افتد. وقت کمتری در تلاش برای عیب یابی یا استخدام کمک های خارجی برای ترجمه به خرابی کوتاه تر هدر می دهد. نتیجه تجمعی به طور قابل توجهی بهره وری بالاتر است.

مقرون به صرفه: عملیات نگهداری غیرقابل برنامه ریزی شرکت های بسیار پرهزینه ای هستند. کارگران باید برای حل این مشکل شبانه روزی کار کنند. این شرکت علاوه بر هزینه تعویض قطعات و اجزای سازنده ، باید اضافه کار را نیز به کارگران بپردازد. حوادث ناشی از کارگران آموزش دیده نیز می تواند باعث خسارت به اموال و از بین رفتن جان ها شود.

تجهیزات تابلو برق

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image