وبلاگ

نحوه سیم کشی ترموستات ولتاژ خط برای بخاری پایه دار

ترموستات

برخلاف ترموستات های ولتاژ کم که سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع را کنترل می کند ، بخاری های پایه تخته پایه از ترموستات ولتاژ خطی استفاده می کنند که به عنوان بخشی از مدار ولتاژ کامل برای گرم کردن بخاری نصب می شوند. ترموستات را می توان به طور مستقیم بر روی خود بخاری نصب کرد ، یا می توان آن را بر روی دیوار نصب کرد به گونه ای که سیم کشی مدار ابتدا از طریق ترموستات در مسیر انتقال به بخاری پایه پایه عبور می کند. یک ترموستات ولتاژ خط جدید به عنوان بخشی از بخاری پایه جدید متصل می شود . ترموستات همچنین می تواند فرسودگی کند و نیاز به تعویض دارد. هر کجا که در آن واقع شده است ، اتصال ترموستات ولتاژ خط برای بخاری پایه پایه برقی کار نسبتاً آسانی است.

نحوه سیم کشی ترموستات ولتاژ خط برای بخاری پایه دار

چگونه ترموستات های خط ولتاژ کار می کنند

ترموستات ولتاژ خط برای بخاری پایه پایه واقعاً فقط یک سوئیچ متغیر است که در امتداد مدار الکتریکی نصب شده است که از پانل قطع کننده مدار تا بخاری پایه پایه اجرا می شود. این دستگاه به همان روشی عمل می کند که یک سوئیچ دیمرور ، کنترل متغیر را به یک لامپ نوری ارائه می دهد. ترموستاتهای پایه ولتاژ خط از کنترل های ساده شماره گیری استفاده می کنند ، اما مدل های قابل برنامه ریزی الکترونیکی پیشرفته تری نیز وجود دارند. اگرچه ترموستاتهای قابل برنامه ریزی گزینه های کنترل بیشتری را ارائه می دهند ، سیم کشی به همان روش انجام شده برای ترموستات اصلی شماره گیری انجام می شود.

یک ترموستات ولتاژ خط می تواند یک بخاری پایه پایه یا چندین بخاری که به هم وصل می شوند را کنترل کند. ترموستات با سنجش دمای اتاق و کنترل میزان جریان موجود در سیمها به بخاری کار می کند. بیشتر سیستم های گرمایش پایه از مدارهای ۲۴۰ ولت استفاده می کنند ، اما بخاری های ۱۲۰ ولت نیز در دسترس هستند. آنها اغلب برای تأمین گرمای اضافی در اتاقهای منفردی که توسط یک سیستم گرمایش مرکزی نیز ارائه می شود مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه سیم کشی ترموستات ولتاژ خط برای بخاری پایه دار

ترموستات های تک قطبی در مقابل دو قطبی

ترموستات ولتاژ خط برای بخاری های ۲۴۰ ولت در دو نوع وجود دارد: تک قطبی و دو قطبی. ترموستاتهای تک قطبی گاهی اوقات به عنوان ترموستات “دو سیم” شناخته می شوند ، در حالی که ترموستاتهای دو قطبی “چهار سیم” نامیده می شوند. بعضی از ترموستات ها به هر دو طریق قابل سیم کشی هستند.

در ترموستاتهای تک قطبی ، فقط یکی از دو سیم داغ وارد جعبه ترموستات به ترموستات وصل می شود. سیم دیگر از جعبه ترموستات عبور می کند و به بخاری پایه پایه ادامه می یابد. این بدان معنی است که تخته پایه همیشه جریان دارد و به داخل آن جریان می یابد.

با ترموستات دو قطبی ، هر دو سیم داغ که وارد جعبه ترموستات می شوند به ترموستات وصل می شوند. ترموستاتهای دو قطبی یک عملکرد “خاموش” واقعی را ارائه می دهند زیرا جریان خاموش به بخاری پایه ، هنگام خاموش شدن ترموستات کاملاً قطع می شود.

حتما نوع ترموستات مشخص شده توسط سازنده بخاری پایه را انتخاب کنید. بیشتر آنها یک ترموستات تک قطبی یا دو قطبی را مشخص می کنند ، گرچه بعضی از آنها ممکن است هر کدام را مجاز باشند.

 

چه موقع با یک طرفدار تماس بگیرید

در صورت تعویض ترموستات موجود ، این مقدمات در حال حاضر انجام خواهد شد ، اما نصب بخاری جدید شامل اجرای یک کابل جدید ، نصب یک جعبه الکتریکی جدید و نصب یک بخاری پایه بر روی دیوار است. اجرای مدارهای جدید برای بخاری های هیئت مدیره الکتریکی معمولاً توسط یک متخصص برق انجام می شود زیرا به مهارت های تخصصی نیاز دارد و شامل کار در صفحه اصلی مدار شکن ، جایی که خطر مشخصی از شوک وجود دارد ، می باشد. چنین کارهایی فقط اگر دانش و تجربه قابل توجهی داشته باشند باید توسط DIYers انجام شود. با این وجود ، اتصال ترموستات ولتاژ خط کار نسبتاً ساده ای است که به راحتی می توانید انجام دهید.

ترموستات ولتاژ خط به اشکال مختلفی ارائه می شود و انتخاب یکی از آنها که مطابق با مشخصات بخاری پایه است ، بسیار مهم است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image